Ogólna

Jak zadbać o identyfikację wizualną firmy

Prowadzenie firmy stawia dzisiaj wiele wyzwań przed przedsiębiorcami, których jednym z głównych zadań jest sprostanie ogromnej konkurencji na rynku. Nawet produkując najlepsze i innowacyjne produkty lub oferując nowatorskie usługi, każda firma nieustannie musi walczyć o nowych klientów i dbać o rozpoznawalność oraz pozytywny odbiór. W tym celu można stosować różne metody, ale nie wolno zapominać o podstawowych kwestiach, które budują wizerunek przedsiębiorstwa. Z pewnością ogromna rolę odgrywa tu nazwa firmy i jej logo, które będą łatwe do zapamiętania przez klientów i dodatkowo będą się pozytywnie kojarzyć.

Dlatego ważne jest, by te elementy pojawiały się na każdym kroku w kontaktach z obecnymi i potencjalnymi klientami. Już na samym początku działalności warto więc zadbać o wyposażenie firmy w całą gamę środków identyfikujących wizualnie firmę. Można tu wymienić chociażby papier firmowy, teczki na dokumenty , teczki ofertowe, wizytówki, foldery informacyjne itp. Wszystkie te elementy powinny być spójne graficznie, przekazywać najważniejsze informacje i być atrakcyjne w odbiorze. Projektowanie graficzne papeterii biurowej i materiałów promocyjnych warto powierzyć wyspecjalizowanej firmie, która wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie stworzy profesjonalny projekt, który istotnie wpłynie na umacnianie wizerunku firmy. Dobry projekt powinien być dopasowany do działalności firmy, a wręcz ją podkreślać i z nią się kojarzyć. Trzeba pamiętać, że inny rodzaj wizytówek będzie potrzebowała kancelaria adwokacka, a inny producent zabawek. We wszystkich przypadkach istotna jest jakość grafiki i papieru, która już na pierwszy rzut oka będzie kojarzyła się z profesjonalizmem. Projektowanie wizytówek wymaga wzięcia pod uwagę tego, że stosuje się je przy pierwszym kontakcie z klientem, dlatego powinny być wyjątkowo estetyczne, czytelnie prezentować dane kontaktowe, ale także wyróżniać się na tle innych kartoników w wizytowniku klienta.

10739688126_2bb4aceec9_c

 

Z kolei papier firmowy musi być tak zaprojektowany, by nadawał się do codziennego użytku np. do druku pism, ofert, zamówień, czy faktur. Grafika na papierze nie powinna więc być dominującym elementem i pozwalać na swobodne umieszczanie każdej treści. Istotna jest także jakość papieru. W przypadku wizytówek dobrze jest, gdy jest on trwały i odporny na mechaniczne uszkodzenia. Z kolei papier firmowy powinien nadawać się do użycia w każdej drukarce, nie tracąc przy tym estetycznego i eleganckiego wyglądu. Detale graficzne można pięknie wyeksponować dzięki współczesnej technologii drukarskiej. Drukarnia cyfrowa w Warszawie jest w stanie odwzorować każdy najdrobniejszy element graficzny w sposób niezwykle precyzyjny i z dbałością o detale. Zamawiając podstawowe elementy identyfikacji wizualnej warto przy okazji pomyśleć o dodatkowych materiałach promocyjnych zawierających zaprojektowany motyw przewodni. Kalendarze, teczki ofertowe czy koperty do korespondencji są doskonałym uzupełnieniem materiałów promocyjnych, które dodatkowo pracują na wzmocnienie wizerunku przedsiębiorstwa.

źródło: http://www.copygeneral.pl/

 

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (0 głosów )
VN:F [1.9.18_1163]
Oceny: 0 (z 0 głosów)