Nauka i technika

System CRM bez tajemnic

CRM to skrót od angielskiego określenia Customer Relationship Management. Oznacza to nie mniej nie więcej, jak system informatyczny służący do znajdowania i obsługi klienta, używany w działach marketingu, sprzedaży czy obsługi klienta wielkich firm. Pozwala on na prowadzenie od początku do końca operacji sprzedaży produktu bądź usług.

Systemy CRM składają się z trzech części:

-element komunikacyjny – odpowiada za komunikacje z klientem na wszystkich poziomach i kanałach komunikacji

-element operacyjny – zarządza automatycznie sprzedażą, serwisem, marketingiem. Ma zapewnić  wszechstronną obsługę klienta celem jego zdobycia i utrzymania.

-element analityczny – odpowiada za analizę zachowań klientów celem lepszego dopasowania oferty sprzedaży itp.

Oczywiście wymaga to rozwijanej ciągle dość znacznej bazy danych o klientach jak i odpowiednio przeszkolonych pracowników. System CRM ma dużo zalet dla firm przez co opłaca się go wprowadzić. Owocuje on np.: wzrostem przychodów – dlaczego? W jaki sposób? Dane o sprzedaży mamy dostępne natychmiast i są ciągle uaktualniane, znacznie szybciej niż może to zrobić człowiek. Dzięki temu można szybko zbadać trendy sprzedaży i tym samym zarządzić obniżki cen słabo sprzedającego się produktu, zwiększenie zapasu tych dobrze się sprzedających itp. Daje to możliwość nie tylko planowania długoterminowego  sprzedaży ale też szybkiego reagowania na ewentualne nagłe zmiany rynkowe. Pomaga przy tym też funkcja śledzenia konkurencji(oczywiście w ramach prawa). Mamy na bieżąco wszelkie broszury, raporty  i artykuły pokrewnych firm dzięki czemu dopasowujemy odpowiednio swoja ofertę.

Mamy również lepszą obsługę klienta. Informacje zostają wysłane szybko do wielu klientów na raz. Automatyzacja wysyłania powiadomień dużo ułatwia w dziale sprzedaży. System CRM na przykład odnotuje zakup jakiegoś produktu. Jeśli nie odnotuje zapłaty- wysyła ponaglenia mailem, później SMS-em itp.. Gdy dalej nie ma wpłaty, może skierować takiego klienta na listę osób do rozmowy dla pracownika firmy. Wszystko to jest zautomatyzowane i dzięki temu można zaoszczędzić mnóstwo czasu oraz środków, których wymagałoby zatrudnienie dodatkowych pracowników.

Obecnie w związku z coraz przychylniejszym zadaniem przedsiębiorców na temat systemu CRM mamy możliwość skorzystania z wielu firm zajmujących się tworzeniem i wdrażaniem tego systemu. Warto jednak postawić na firmę, która ma już doświadczenie i rzeszę zadowolonych klientów, a taką z pewnością jest firma Baseline. Więcej informacji na www.baseline.pl. Pamiętaj – system CRM to szansa na rozwój Twojego biznesu.

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 9.0/10 (1 głos )
VN:F [1.9.18_1163]
Oceny: 0 (z 0 głosów)
System CRM bez tajemnic, 9.0 out of 10 based on 1 rating