Zaznacz stronę

Mimo tak zwanej doby internetu, w której pisane i drukowane formy powoli odchodzą na drugi plan, istnieją pewne możliwości przekazu, których popularność nie gaśnie. Jedną z nich jest pięćsetletnia już wizytówka. Niezmiennie od wielu dziesiątek lat ludzkość obserwuje niesamowity wręcz rozwój małej karteczki z podstawowymi danymi jej właściciela. Na dalekim wschodzie traktuje się ją z wyjątkowym szacunkiem i godną podziwu czcią, a jej otrzymanie oznacza wyrazy najwyższego uznania.


W Polsce wizytówka również odnosi coraz większe sukcesy
 – choć niestety równie często jej funkcja mylona jest z przeznaczeniem godnym ulotki lub zwykłej broszury. Warto, choć w małym stopniu brać przykład z ludzi wschodu i potraktować wizytówkę, jako część swojego wizerunku, a jej projekt spróbować wykonać samemu. Jeżeli nawet nam nie wyjdzie, nie szkodzi, bo macie już wizję wedle, której profesjonalista może wykonać nawet najbardziej złożone projekty.

IMG_0628

Wykonanie wizytówki może mieć charakter wręcz ascetyczny – choć wykonany w ciekawy i intrygujący sposób. Jedną z technik posługującą się oszczędną formą jest wizytówka z tłoczeniem. Wykorzystanie suchego tłoczenia przy wyróżnieniu logotypu lub nazwy firmy daje wyważony efekt. Takie projekty potrafią być niezwykłe, tak jak niezwykli są ich właściciele.

Innym przedstawicielem powyższej techniki jest tak zwany druk letterpress – Druk wizytówek przy pomocy tej techniki odbywa się w bardzo podobny sposób jak ma to miejsce przy okazji tłoczenia. Jednak typografię stosuję się przez głębokie tłoczenie wykonane na papierze bezdrzewnym wykonanym z bawełny. W zależności od tego ile elementów wizytówki chcemy w ten sposób zaprezentować, musimy użyć odpowiednią liczbę matryc odpowiedzialnych za każdy element osobno. Niestety ta technika nie należy do najtańszych rozwiązań, jednak wrażenie, jakie po sobie pozostawia skutecznie zapada w pamięć jednoznacznie kojarząc naszą markę z czymś wyjątkowym. Jest to rozwiązanie stosowane przez:

  • artystów
  • designerów
  • prawników
  • biznesmenów

i osób, które cenią sobie niezwykłe rozwiązania w nieskomplikowanej oprawie. Simply is the best…

4905759952_0e51d16e13_b

Oczywiście proste aczkolwiek gustowne formy wizytówki nie muszą oznaczać wydanej na nie fortuny – Na szczęście dobrze zaprojektowana wizytówka, odda swoje wspaniałe właściwości także podczas wydruku offsetowego. Dzięki rozwiązaniom tej technik możemy stworzyć praktyczną i gustowną wizytówkę naszej firmy, dzięki której nasza osoba będzie kojarzona z miłą i wyszukaną oprawą. Dużym plusem produkcji offsetowej jest jej cena za duży nakład wykonanych wizytówek, dzięki czemu kupując więcej, płacimy mniej.

Zlecając drukowanie wizytówek warto czasem zachować umiar – szczególnie, gdy reprezentujemy branżę, jednoznacznie kojarzącą się z dobrym gustem i szlachetną oprawą. Wywarcie świetnego wrażenia nie wymaga od nas wrzucenia całej informacji tekstowej na naszą wizytówkę, co może nam czasem zaszkodzić, dlatego warto dobrze przemyśleć swój projekt przed oddaniem go do druku. Na całym świcie czy to będzie Paryż lub Warszawa proste, lecz wyszukane projekty cieszą się niegasnącym poważeniem od setek lat i nic nie zapowiada szybkiej zmiany w tym trendzie.

 

źródło: https://www.jkbprint.pl/uslugi-dla-biznesu/wizytowki